היסטוריה

SONAX החלה כחלוצת הפיתוח והיצור של מוצרי טיפוח לרכב בשנת 1950 

כשמנפרד הופמן ובנו לקחו על עצמם את ההרפתקה היזמית של ייצור מוצרי הברקה לרכב, ההצלחה לא הייתה ידועה מראש. עושר רעיוני, הכישרון להגיב לשוק המתפתח ומוצרים מצוינים הם שיצרו את ההצלחה.  כיום חברת SONAX מעסיקה 350 עובדים בגרמניה.

 

מותג עם היסטוריה

למותג SONAX היסטוריה שמשתרעת החל מתחילת המאה הקודמת. כבר ב 1903 התחיל מנפרד הופמן, סבא רבא של בעלי החברה הנוכחיים, להפיק צורן, מינרל דק שמשמש כחומר מבריק במוצרים רבים לניקוי הבית. לאחר מלחמת העולם השנייה הוקמה זרוע נוספת של ייצור חומרי ניקוי וטיפוח . שתי הפעילויות נרשמו כמותגים רשומים וכפיתוחים מוגנים: SONA שבעיקרו יועד להברקת כסף לשימוש ביתי והמותג השני SONAX למוצרי טיפוח ברכב, שבודל עם תוספת האות X  שנלקחה מהמילה "ווקס". וכך נכנסה החברה לתחום טיפוח הרכב לפני כ- 65 שנה.
ההתחלה הייתה פשוטה: ארבעה סוכני מכירות של SONAX נהגו ברחבי גרמניה בחיפושית פולקסווגן מלאה במוצרים. פרסום היה משהו שבזמנו לא עלה על הדעת והקשר הישיר ללקוח היה הכל.

ג'ק פרוסט ופריצת הדרך 

בהדרגה נוספו עוד מוצרים לטיפוח הרכב. בין היתר פותח בנויבורג גם ה - de-icer שהיה ל"אנטי פרוסט" הראשון בשוק ששווק כתרסיס  ובכפור של חורף 1962 הפך להצלחה ענקית.
בספרו "בשם האהבה לרכב" הכותב וולפגאנג סאקס מצהיר: "ב 13 השנים שבין 1960 ל 1973 מספר המכוניות הוכפל פי ארבע, כמות הקילומטרים שאנשים נהגו שולש, ואורך הכבישים הלאומיים הכפיל את עצמו וזו הייתה תחילתה של "החברה המונעת". הדבר גם שינה את חיי היומיום של העם הגרמני. היום, נוהגים בטקסיות לרחוץ את הרכב בשבת  , לעיתים על ידי איש שירות בתחנת דלק אך לרוב רחיצה ידנית ע"י בעלי הרכב הגאה. הביקוש למוצרי טיפוח לרכב עלה במהירות - מה שהביא להצלחה הגדולה של המותג SONAX

Tankstelle

באמצע שנות ה-60 נבנו לראשונה מכונות שטיפה אוטומטיות ו - SONAX ליוו את המהלך פורץ הדרך מההתחלה כיצרן איכות של מוצרי ניקוי וטיפוח לרכב. כשמנפרד הופמן הצטרף לחברה ב 1984המחזור עלה משמעותית בסכום של 30 מיליון מארק גרמני. בתחילה הצמיחה נבעה מהמותגים הקיימים של החברה, , אך החל מאמצע שנות ה - 80 החלו לכוון לבנייה של מותג פרימיום לטיפוח ברכב.

תמהיל המוצר ודימוי המותג נמצאים בהתפתחות מתמדת כשבמקביל פרסום ופעילויות חסות עזרו לייצר מודעות גבוהה יותר. שותפויות מוצלחות בתחום מרוצי הרכב עם האנס יואכים סטוק, מיכאל שומאכר, איירטון סאנה והיינץ האראלד פרנטזן ביססו את המותג הן בזירה הלאומית והן בזירה הבינלאומית.

האיחוד של גרמניה נתן תנופה נוספת לחברה - מ 1989 הרווחים הוכפלו תוך זמן קצר. היום המותג קיים ביותר מ 100 מדינות ברחבי העולם והייצוא גדל ל 43 אחוזים. מוצרי SONAX מיוצגים בכל אירופה ובכל היבשות. לחברה נתח גדול משוק דוברי גרמנית וארצות סקנדינביה, אךהמותג בולט גם בשווקים המזרח אירופאים ומוצרי הניקיון והטיפוח ביססו את עצמם גם במדינות אסיה כמו דרום קוריאה, יפן ותאילנד. מוצרי SONAX זוכים לאהדה גם בדרום אמריקה, ארצות הברית וקנדה. 
פעילויות חסות במרוצי רכב בינלאומיים הותירו חותם לטווח ארוך על דימוי המותג - במיוחד בפורמולה 1. SONAX הפגינו עליונות בתחום הפרימיום של מרוצי הרכב כשותפים של צוות BAR Honda ו - McLaren Mercedes
מאז 2012 המותג מהווה ספק רשמי של צוות Red Bull Racing. בגרמניה, מגוון שותפויות ב DTM עם מרצדס בנץ, אופל, אאודי וב.מ.וו מעניקים אף הם תדמית מאוד חיובית. SONAX אף הצליחה לקדם כשרונות צעירים בתחומי המירוץ הבינלאומיים של פורמולה 1, GP2 ופורמולה 3.

"תוצרת גרמניה" - המקור לצמיחה 

הפרק האחרון בסיפור ההצלחה היה פעילות משמעותית של התרחבות. השלב הראשוני ב 2008 החל עם ההנהלה החדש והגדול ובו מתקני אימון סופר- מודרניים - מה שהפך לדגל לקבוצת החברות. כמו כן, נבנה  מבנה חדש ליישום טכנולוגי ב , המפאשר פעילות מחקר ופיתוח אינטנסיביים, וכן מפעל חדש שהחל פעילותו בשנת 2014.

בנוסף, SONAX הציבה לעצמה אתגרים בינלאומיים יחד עם מחויבות גדולה לסביבתה בנויבורג, כפי שמודגש בדבריו של מנפרד הופמן: "אנחנו מרגישים בבית פה בנויבורג, העיירה שהיא מקום היווסדנו ו SONAX היא חלק ממנה". מסיבה זו, כחלק מפעילות ההתרחבות שלנו אנחנו מחוייבים לקיימות: "שהו שיקול מרכזי עבורנו, שההתקדמות הכלכלית שלנו תעשה באופן חיובי כלפי הסביבה שלנו, יחד  עם ערכים של חסכון באנרגיה ומשאבי טבע. עבורנו יש לעתיד היזמי שלנו קשר ישיר עם העתיד האקולוגי של המחוז" אומר הופמן.

למען הנראות המושלמת של הרכב - ולמען סיבות רבות אחרות 

בין אם זה רכב קטן, רכב ממוצע או רכב יוקרה גדול ... בין אם בתחום מרוצי הרכב, סצינת הרכבים המשופרים או עולם הרכבים הקלאסיים: כשזה מגיע לנראות מושלמת של הרכב, SONAX שם תמיד, עבור מומחים ועבור חובבי הרכב גם יחד. בכדי לוודא שהמוצרים זמינים ברחבי העולם אנחנו עובדים בצמידות לשותפי סחר מקמעונאים מומחים בתחומי ה"עשה זאת עצמך", תעשיית השמן, ותעשיית הרכב. בנוסף, החל מסוף שנות ה90 , הפיתוח והייצור של מוצרים לטובת שירותי השטיפה והטיפוח המקצועיים  סיפקו חיזוק משמעותי בצמיחתה של החברה.
SONAX ממשיכה להתרחב גם לתוך תחומים אחרים: במהלך השנים האחרונות נפתחו תחומי יישום חדשים בענפי המסחר והתעשייה בהן החברה פועלת, כמו למשל: התעשייה החקלאית, תעשיית חומרי הבניין, , תעשיית הבניין, ייצור תעשייתי ותחום הסניטציה.
למרות התפתחות הענקית לאורך השנים, מחומרי הברקה לכסף ועד למגוון מקיף של מוצרים ושירותים לטיפוח ברכב, ומוצרים לתעשיה, SONAX נותרה חברה משפחתית. תהליכים קצרים של קבלת החלטות, עובדים עם מוטיבציה גבוהה ומסורים, והרצון והיכולת לחדשנות, הם המאפיינים שלנו. אנחנו בטוחים שהמותג ימשיך להגיע לעוד ועוד  לקוחות מרוצים גם בעתיד.