חברת SONAX

בשנת 2010, SONAX ציינה את שנת ה-60. הידעת? מקור שם המותג הוא מליטוש חומר הכסף ("SONA"). ע"י הוספת ה-X לשם המותג כאזכור גם ל"ווקס", נוצר השם המוכר מאז שנת 1949 מאז, SONAX מפתחת ומייצרת בהצלחה מוצרים איכותיים לטיפוח הרכב בנויבורג שעל גדות הדנובה בגרמניה.

SONAX הוא "המותג הטוב ביותר" בטיפוח הרכב 

SONAX נבחר ל"מותג הטוב ביותר" - זה מה שבחרו קוראי המגזינים המוערכים: "auto motor und Klassik" ,“4WheelFun” and “Motorsport aktuell”. שביעות הרצון הגבוהה תמיד היתה היתרון התחרותי והמקור להצלחת המותג.

אנו שומרים על עצמאותה של הקבוצה באמצעות תחזוקה ושמירה לאורך זמן על הנכסים הפיננסיים והונה של החברה. החברות שלנו מבוזרות ופועלות באופן עצמאי. באמצעות ניהול אסטרטגי, הקצאת משאבים ואספקה של שירותים לחברות, אנו מספקים תשתית להשגת המטרות של החברות השונות. נוסדה : 1903 מחזור: כ-145 מיליון יורו (נכון ל-2016) עובדים: כ- 525 עובדים
התפיסה הארגונית שלנו אנחנו ב SONAX רואים בעצמנו חברה חדשנית שמייצרת, משווקת ומספקת מוצרים כימיים, אביזרים ושירותים שמתאימים לענף תחזוקת הרכב ולענפי תעשייה נבחרים אחרים.  מערכת שירותים תחת מטריית המותג SONAX אנחנו מציעים מגוון מקיף ותחרותי, בעיקר בתחום חומרי ניקוי וטיפוח לרכב. האיכות הגבוהה של המוצרים היא הבסיס של SONAX להיות מותג שמייצר ומספק מוצרים חדשניים וסביבתיים.  חוזים וקווי ייצור בפריפריה מסייעים בקידום ופיתוח מותג SONAX. החזון שלנו בשוק  בכוונתנו להעצים את SONAX כמוביל בתחום ה"עשה זאת בעצמך" בכדי להשיג צמיחה בת קיימא בשוק במגוון ענפים. כמו כן אנחנו מכוונים לגיבוש והגדלת השווקים שלנו ביעדים שונים ברחבי העולם. 
צוות המחקר והפיתוח של SONAX לא חוסך במאמצים כדי להפוך מוצר טוב לטוב יותר. שוב ושוב החדשנות השגורה בפעילותה של  SONAX מייצרת דינאמיות לחברה  וצמיחה למותג, וכן מושכת את תשומת הלב של השוק כולו. המוצרים של SONAX עומדים ברף האיכות הגבוה ביותר של הייצור בגרמניה ומועדפים על פני מתחרים בזכות תוצאות מצוינות וביצועים יוצאים מגדר הרגיל. עובדה זו מודגשת שנה לאחר שנה במבדקים ובפרסים מוצלחים של מוסדות עצמאיים כמו DEKRA או GTÜ ובתוצאות המצוינות במבדקי מוצר שנעשים באופן קבוע על ידי הוצאות לאור גרמניות בתחום הרכב כמו  “Auto Bild”, “auto motor und sport” ו - “Auto Zeitung” שמדגישים את היכולת הגבוהה של SONAX במחקר ופיתוח.
הביצועים המשכנעים של מוצרי SONAX הולכים יד ביד עם השמירה על הסביבה: כל המוצרים עומדים בנהלי האיחוד האירופאי, ובנהלים הסביבתיים הנוקשים של ה - ÖNORM.
פעילויות המחקר והפיתוח של SONAX מכוונים לקידום ומיצוי יכולת הביצוע של המוצרים.   פעילות המחקר והפיתוח של SONAX מכוונת למוצרים המספקים ביצועים אופטימליים  כמה דוגמאות לכך הם מנקי השמשות (שמכילים חומרים פעילים שפותחו במיוחד לרמת הניקוי הנדרשת או המוצרים החדשים לתא הנהג והריפודים נטולי חומרי הנעה. חלק מהמוצרים אף מאושרים ע"י רפואת העור. SONAX בפעילותה העסקית, משלבת חשיבה מקיפה וחשיבות גדולה לאחריות סביבתית והגנה על הבריאות.
SONAX החלה כחלוצת הפיתוח והיצור של מוצרי טיפוח לרכב בשנת 1950  כשמנפרד הופמן ובנו לקחו על עצמם את ההרפתקה היזמית של ייצור מוצרי הברקה לרכב, ההצלחה לא הייתה ידועה מראש. עושר רעיוני, הכישרון להגיב לשוק המתפתח ומוצרים מצוינים הם שיצרו את ההצלחה.  כיום חברת SONAX מעסיקה 350 עובדים בגרמניה.   מותג עם היסטוריה למותג SONAX היסטוריה שמשתרעת החל מתחילת המאה הקודמת. כבר ב 1903 התחיל מנפרד הופמן, סבא רבא של בעלי החברה הנוכחיים, להפיק צורן, מינרל דק שמשמש כחומר מבריק במוצרים רבים לניקוי הבית. לאחר מלחמת העולם השנייה הוקמה זרוע נוספת של ייצור חומרי ניקוי וטיפוח . שתי הפעילויות נרשמו כמותגים רשומים וכפיתוחים מוגנים: SONA שבעיקרו יועד להברקת כסף לשימוש ביתי והמותג השני SONAX למוצרי טיפוח ברכב, שבודל עם תוספת האות X  שנלקחה מהמילה "ווקס". וכך נכנסה החברה לתחום טיפוח הרכב לפני כ- 65 שנה.
ההתחלה הייתה פשוטה: ארבעה סוכני מכירות של SONAX נהגו ברחבי גרמניה בחיפושית פולקסווגן מלאה במוצרים. פרסום היה משהו שבזמנו לא עלה על הדעת והקשר הישיר ללקוח היה הכל. ג'ק פרוסט ופריצת הדרך  בהדרגה נוספו עוד מוצרים לטיפוח הרכב. בין היתר פותח בנויבורג גם ה - de-icer שהיה ל"אנטי פרוסט" הראשון בשוק ששווק כתרסיס  ובכפור של חורף 1962 הפך להצלחה ענקית.
בספרו "בשם האהבה לרכב" הכותב וולפגאנג סאקס מצהיר: "ב 13 השנים שבין 1960 ל 1973 מספר המכוניות הוכפל פי ארבע, כמות הקילומטרים שאנשים נהגו שולש, ואורך הכבישים הלאומיים הכפיל את עצמו וזו הייתה תחילתה של "החברה המונעת". הדבר גם שינה את חיי היומיום של העם הגרמני. היום, נוהגים בטקסיות לרחוץ את הרכב בשבת  , לעיתים על ידי איש שירות בתחנת דלק אך לרוב רחיצה ידנית ע"י בעלי הרכב הגאה. הביקוש למוצרי טיפוח לרכב עלה במהירות - מה שהביא להצלחה הגדולה של המותג SONAX באמצע שנות ה-60 נבנו לראשונה מכונות שטיפה אוטומטיות ו - SONAX ליוו את המהלך פורץ הדרך מההתחלה כיצרן איכות של מוצרי ניקוי וטיפוח לרכב. כשמנפרד הופמן הצטרף לחברה ב 1984המחזור עלה משמעותית בסכום של 30 מיליון מארק גרמני. בתחילה הצמיחה נבעה מהמותגים הקיימים של החברה, , אך החל מאמצע שנות ה - 80 החלו לכוון לבנייה של מותג פרימיום לטיפוח ברכב. תמהיל המוצר ודימוי המותג נמצאים בהתפתחות מתמדת כשבמקביל פרסום ופעילויות חסות עזרו לייצר מודעות גבוהה יותר. שותפויות מוצלחות בתחום מרוצי הרכב עם האנס יואכים סטוק, מיכאל שומאכר, איירטון סאנה והיינץ האראלד פרנטזן ביססו את המותג הן בזירה הלאומית והן בזירה הבינלאומית. האיחוד של גרמניה נתן תנופה נוספת לחברה - מ 1989 הרווחים הוכפלו תוך זמן קצר. היום המותג קיים ביותר מ 100 מדינות ברחבי העולם והייצוא גדל ל 43 אחוזים. מוצרי SONAX מיוצגים בכל אירופה ובכל היבשות. לחברה נתח גדול משוק דוברי גרמנית וארצות סקנדינביה, אךהמותג בולט גם בשווקים המזרח אירופאים ומוצרי הניקיון והטיפוח ביססו את עצמם גם במדינות אסיה כמו דרום קוריאה, יפן ותאילנד. מוצרי SONAX זוכים לאהדה גם בדרום אמריקה, ארצות הברית וקנדה. 
פעילויות חסות במרוצי רכב בינלאומיים הותירו חותם לטווח ארוך על דימוי המותג - במיוחד בפורמולה 1. SONAX הפגינו עליונות בתחום הפרימיום של מרוצי הרכב כשותפים של צוות BAR Honda ו - McLaren Mercedes
מאז 2012 המותג מהווה ספק רשמי של צוות Red Bull Racing. בגרמניה, מגוון שותפויות ב DTM עם מרצדס בנץ, אופל, אאודי וב.מ.וו מעניקים אף הם תדמית מאוד חיובית. SONAX אף הצליחה לקדם כשרונות צעירים בתחומי המירוץ הבינלאומיים של פורמולה 1, GP2 ופורמולה 3. "תוצרת גרמניה" - המקור לצמיחה  הפרק האחרון בסיפור ההצלחה היה פעילות משמעותית של התרחבות. השלב הראשוני ב 2008 החל עם ההנהלה החדש והגדול ובו מתקני אימון סופר- מודרניים - מה שהפך לדגל לקבוצת החברות. כמו כן, נבנה  מבנה חדש ליישום טכנולוגי ב , המפאשר פעילות מחקר ופיתוח אינטנסיביים, וכן מפעל חדש שהחל פעילותו בשנת 2014. בנוסף, SONAX הציבה לעצמה אתגרים בינלאומיים יחד עם מחויבות גדולה לסביבתה בנויבורג, כפי שמודגש בדבריו של מנפרד הופמן: "אנחנו מרגישים בבית פה בנויבורג, העיירה שהיא מקום היווסדנו ו SONAX היא חלק ממנה". מסיבה זו, כחלק מפעילות ההתרחבות שלנו אנחנו מחוייבים לקיימות: "שהו שיקול מרכזי עבורנו, שההתקדמות הכלכלית שלנו תעשה באופן חיובי כלפי הסביבה שלנו, יחד  עם ערכים של חסכון באנרגיה ומשאבי טבע. עבורנו יש לעתיד היזמי שלנו קשר ישיר עם העתיד האקולוגי של המחוז" אומר הופמן. למען הנראות המושלמת של הרכב - ולמען סיבות רבות אחרות  בין אם זה רכב קטן, רכב ממוצע או רכב יוקרה גדול ... בין אם בתחום מרוצי הרכב, סצינת הרכבים המשופרים או עולם הרכבים הקלאסיים: כשזה מגיע לנראות מושלמת של הרכב, SONAX שם תמיד, עבור מומחים ועבור חובבי הרכב גם יחד. בכדי לוודא שהמוצרים זמינים ברחבי העולם אנחנו עובדים בצמידות לשותפי סחר מקמעונאים מומחים בתחומי ה"עשה זאת עצמך", תעשיית השמן, ותעשיית הרכב. בנוסף, החל מסוף שנות ה90 , הפיתוח והייצור של מוצרים לטובת שירותי השטיפה והטיפוח המקצועיים  סיפקו חיזוק משמעותי בצמיחתה של החברה.
SONAX ממשיכה להתרחב גם לתוך תחומים אחרים: במהלך השנים האחרונות נפתחו תחומי יישום חדשים בענפי המסחר והתעשייה בהן החברה פועלת, כמו למשל: התעשייה החקלאית, תעשיית חומרי הבניין, , תעשיית הבניין, ייצור תעשייתי ותחום הסניטציה.
למרות התפתחות הענקית לאורך השנים, מחומרי הברקה לכסף ועד למגוון מקיף של מוצרים ושירותים לטיפוח ברכב, ומוצרים לתעשיה, SONAX נותרה חברה משפחתית. תהליכים קצרים של קבלת החלטות, עובדים עם מוטיבציה גבוהה ומסורים, והרצון והיכולת לחדשנות, הם המאפיינים שלנו. אנחנו בטוחים שהמותג ימשיך להגיע לעוד ועוד  לקוחות מרוצים גם בעתיד. 
קיימות על מנת שחברות ומותגים יזכו להצלחה בת יותר מ 60 שנה כפי שזכתה לה SONAX יש לכלול מרכיבים שונים בניהולם. מההתחלה, שהיא כבר לפני יותר ממאה שנה, הקבוצה מאופיינת באחריות כלפי החברה והסביבה. כמו חברות מודרניות ובינלאומיות אחרות אנחנו מרוכזים בנושאים שלהם השפעה ניכרת על המטרות של קיימות והצלחה. אחריות סביבתית  באופן שוטף, פיתוח מוצרים ותהליכים עסקיים ב-SONAX מכוונים להגנה ושימור של משאבי טבע וחברה. הדבר ניכר בהשתתפותה הפעילה ביוזמה רחבת היקף תחת השם Responsible Care.
שנה אחרי שנה SONAX מתעדת ומפרסמת את עמידתה בתנאים גבוהים אלו ובכך מבטיחה גם שקיפות מקסימלית.  פרס מטעם עיריית נויבורג  בשנת 2005 העיר נויבורג העניקה את הפרס הסביבתי שלה לקבוצת החברות הופמן. המדד העיקרי של פרס זה הוא שמירה על  ערכי הגנת הסביבה - במיוחד בפעילויות של שימור אזורי מכרות של צורן .  וכן ביצוע ביוטופים בתחום על ידי הופמן מינרלים שהיא חברת האם של SONAX ומקורו של המותג SONAX. יעילות לוגיסטית רעיונות ותוכניות שהתגלו ככלכליות ע"י קבוצת החברות הופמן , מיושמות הלכה למעשה. דוגמה אחת היא המערכת המורכבת שלנו למחזור מים ושימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר, מה שהפחית באופן דרמטי את צריכת המים בעת תהליך הייצור. התוצאה של חסכון זה במים ואנרגיה במהלך הייצור מביאים באופן ישיר לעלייה בתפוקה והפחתה בעלויות, שהם הכרחיים לבסיס הכלכלי של החברה. עם זאת, רק הגנה פעילה על הסביבה מספקת בסיס עתידי ודאי להתפתחות הכלכלית היציבה של החברה. Neuburg, 10th May, 2012
מוצרי SONAX מיוצרים בהתאם לקריטריונים הגבוהים ביותר לשמירה על איכות הסביבה ובריאות המשתמש.
איסוף מידע: ניתן לעשות שימוש כמעט כל הפלטפורמות האינטרנטיות של SONAX מבלי הצורך להסגיר פרטים אישיים. כשאתם משתמשים באתר של SONAX שרת האינטרנט יאסוף וינתח מידע באופן אוטומטי אך לא ניתן לייחס מידע זה לשום אינדיבידואל מסוים וכך המשתמש היחיד נותר אנונימי.  נתוני גישה טכניים: נתוני הגישה האוטומטיים שנרשמים ומנותחים באופן אוטומטי על ידי השרת ומועברים ל SONAX הם מסוג כללי כמו למשל מידע אודות שרת האינטרנט שלכם והמערכת שבשימוש, שם הדומיין ממנו אתם מבקרים באתר SONAX, זמן הביקור בעמודי האתר השונים והעמודים בהם בחרתם לבקר. בנוסף, ייתכן ובעמודים מסוימים SONAX יעשה שימוש ב cookies המזהים את המחשב המבקר בעמוד ובכך מפשטים ומקלים את הגלישה בעמודים אלו.עם זאת קיימת האפשרות למשתמש לבטל את האפשרות ל- cookies במחשבו באמצעות תוכנות שונות. אוסף הנתונים הטכניים מיועדים לעזור לשפר את הנראות והנגישות לעמודי האינטרנט של SONAX וכמו כן בכדי לשלוף מידע אודות בעיות טכניות ללא דיחוי. מידע אישי: נתונים אישיים ילוקטו, ינותחו וייכנסו לשימוש רק אם הם ניתנו לנו בהסכמה. נתונים כאלו ייתכנו למשל בעת פנייה לטובת רכישה, סקר כללי או יצירת קשר ייעודי וישיר עם הלקוח. אותו דבר תקף באופן קבוע בנוגע למידע הניתן בעת רכישה באתר.  השימוש במידע: שימוש בנתונים
חברת SONAX ילקטו, יעבדו ויעשו שימוש בכל המידע שהושג באמצעות כניסת מבקרים לאתר אך ורק במסגרת החוק להגנת פרטיות באינטרנט. בפועל הנתונים ישמשו בעיקר לעיבוד בקשות מלקוחות, לטובת הפעלת שירותי האתר של SONAX ובכדי לטפל בעניינים עסקיים דוגמת הסדרת הסכמים מול לקוחות.  אלו ייתכנו כשירותים לטובת מעוניינים בשותפויות עם חברת SONAX, במוצריהם ושירותיהם, כמו גם למען מתן שירות ותמיכת לקוחות ובכדי לעצב הצעות ומוצרים עתידיים.  SONAX לא יעבירו נתוני מידע אישיים לשום גוף שלישי ללא אישור מפורש.  מידע, שינוי וביטול נתונים: מבקרים באתר SONAX רשאים בכל שלב שהוא, במסגרת החוק, לפנות בשאלה בעניין המידע האישי שנמצא אודותיהם בידי החברה. SONAX מתחייבים לענות על פניות מסוג זה. פניות מסוג זה יש לשלוח למנהל הגנת מידע באמצעות מייל שכתובתו  info@sonax.de. בדרך ניתן לבצע גם שינוים או ביטולים במידע הקיים. אבטחה: המידע שנאסף על ידי SONAX יהיה מוגן באמצעי אבטחה מתאימים בכדי לאבטח את המידע מפני נזקים או התערבות בינלאומית, הפסד, הרס, או גישה של גוף שאינו מיופה כוח ואינו רשאי לגישה לפרטים אלו. אמצעי אבטחה אלו ייבדקו וישופרו באופן שוטף בהתאם לפיתוחים טכנולוגיים ותנאים ארגוניים.  שימוש בתוספי תוכנה (plugins) ב- Facebook אנו עושים שימוש בתוספות תוכנה מבית המדיה החברתית Facebook.com באתר החברה שלנו. החברה המפעילה היא Facebook Inc. 1601 S. California Ave, Palo Alto CA 94304, USA. כניסה לאתר שלנו מעמודי אינטרנט בעלי תוספות תוכנה כאלו מייצרת חיבור לשרתי פייסבוק ותוספת התוכנה נראית בהודעה על גבי עמוד הדפדפן באמצעות מסר שנשלח לשרת שלכם. בו בזמן הדבר מיידע את השרת של פייסבוק באילו בעמודי האתר שלנו ביקרתם. אם אתם בעלי פרופיל משתמש בפייסבוק המידע ילוקט לחשבון פייסבוק האישי שלכם. אותו הדבר תקף לגבי שימוש בתוספות תוכנה אחרות והשימושים שלהם כמו לחיצה על כפתור "אהבתי" או כתיבת תגובה. ניתן להמנע מכך רק באמצעות התנתקות מהמערכת לפני שימוש בתוספת התוכנה. תוכלו למצוא מידע מפורט על איסוף ושימוש בנתונים ואיך אלו משפיעים על הזכות שלכם לפרטיות, במדיניות הגנת הפרטיות של פייסבוק.   יצירת קשר בנוגע להגנת מידע ב SONAX: בכל שאלה בנוגע לאיסוף ועיבוד מידע אישי, מנהל הגנת המידע ב SONAX תמיד יעמוד לשרותכם.  כללי: המידע הנ"ל בעניין הגנת נתונים חל אך ורק על תצוגת אתר האינטרנט של SONAX שמותאמים באופן שוטף לדרישות עתידיות